måndag 2 september 2013

Septembertankar

Jag har dragit på mig en riktigt seg förkylning som vägrar att ge sig. Sambon har också varit sjuk och till en början var det väldigt mysigt! Vi låg i soffan, höll handen och hade maraton med olika serier. Efter några dagar av att inte få gå utanför hemmets väggar blir man lite grinig och irriterad över att febern aldrig släpper. Det är inte fullt så romantiskt med två rastlösa sjuklingar på 49 km... Imorgon ska jag försöka jobba, hoppeligen släpper förkylningen då.

September har börjat. Augusti kan man ännu bortförklara som sensommar, men september är en höstmånad. Till all lycka den trevligaste höstmånaden. Nu börjar vardagen rulla på med studier och arbete. Men riktigt ännu är jag inte beredd att ge upp om värme, shorts och sandaler. För om två veckor åker vi till Portugal! Jag kan knappt tro det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar