måndag 16 september 2013

Fem före färdigpackat och Malukah

Idag har jag yrat omkring i lägenheten och försökt göra något produktivt. Det underlättar inte sysslorna att man med jämna mellanrum kommer att tänka på att man bara har en hel dag kvar på hemmaplan förrän det bär av till nya vyer. Den insikten fick mig varje gång att ta några danssteg av glädje, men fick mig också att glömma bort vad jag egentligen höll på med. En sista tvättmaskin har jag hunnit med idag, den sista före resan. Tvättmaskinen har gått varm den senaste veckan: det som ännu är smutsigt får lämna hemma. Kappsäckarna är fem före färdigpackade. Alla biljetter är fixade, passen kopierade och båda kappsäckarna har varsin uppsättning av de viktiga dokumenten. Två stora dilemman brukar uppstå då jag packar: skor och böcker. Efter hårda förhandlingar med mig själv är det nu klart att det blir fyra par skor som åka ut i världen, enbart ett par med klack. Men, å andra sidan, Petter har säkert rum för ett par extra skor i sin kappsäck... Reselektyren är noga utvald: tre romaner, en resehandbok, två tidningar samt en gradubok.

Som bäst håller jag på att på måttligt laglig väg tanka ner musik som ska hålla mig sällskap under resan. En av mina nördfavoriter är Malukah som gör underbara covers på musiken ur såväl spel som filmer. Den första har jag haft som ringsignal ett bra tag. Den är ingen vidare ringsignal eftersom den är så tyst i början men det ser jag som en bagatell eftersom hennes tolkning av The Age of Agression är så oerhört fin. Nu har hon också gjort en cover på Misty Mountains ur The Hobbit som jag tänker lyssna på då jag flyger över Europa. Enjoy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar