söndag 3 oktober 2010

Drömmar om pyramider söndagen till ära

Ibland känns det lite ensamt i min inte så lilla lägenhet i stan. Dessutom är den väldigt ostädad och kylskåpet allt annat än välfyllt. Imorgon ska jag ta itu med allt det där, men en kväll då såväl gårdagens alkoholkonsumtion som lingonveckans första dag sätter sina spår så vill man inte se på allt som ska göras. Då är det ganska skönt att sova hemma hos föräldrarna en natt. Lite mysigt är det att vara mitt bland alla välbekanta ljud, men framförallt får det en att uppskatta lugnet i lägenheten.

Resan i samband med mammas 50-års dag är för övrigt bokad! Den 22.3 bär det av till Sharm El Sheikh, Egypten. Jag förälskade mig genast i ett av hotellen och lyckades uppenbarligen övertyga också resten av familjen. Första längre resan som hela familjen gör sedan 2005, få se hur detta ska sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar