söndag 31 oktober 2010

Bordesovabordesovabordesovabordesovaborde...

... intalar jag mig själv men uppenbarligen är jag ännu vaken. Imorgon är det november. Åtminstone en månad kvar av mörker med andra ord.

I brist på vettigare saker att göra började jag titta på bilder på facebook och snubblade över den här pärlan. Jag skulle offra en och annan kroppsdel för att få vara just där. Sommaren står i full blom men har ändå just börjat. Vi har packat bilen, och därmed underhållit Marinas familj en god stund. Snart styr vi kosan mot äventyret, med ny musik dunkandes ur högtalarna och vi lystrar till ljudet av: "pssschyyh; korkar första!".
Detta är livet och tyvärr tycks man inte förstå det förrän roadtripar är ett minne blott och alla löv blåst av träden. Varför bor man egentligen i ett land som enbart är riktigt beboeligt tre månader om året?


(Bilden är för övrigt ett lån från Marina, grazie!)



Fan för dig. Fan för att jag fortfarande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar