fredag 3 september 2010

Efter regn kommer solsken. Sen blir det i regel hagel.

Så var skolan i full rulle igen, men motivationen lyser med sin frånvaro. Som mina förstående föräldrar påpekade när jag delgav mina hjärtesorger; "men då har du ju all tid i världen att fokusera på skolarbete den här hösten". Det är tur man har vänner, blåsiga fredagskvällar är som gjorda för att sitta inne i värmen, trycka i sig massor av onyttigheter och se på skräckfilm. Kvällen till ära har jag, Marina och Daniela sett på The children, som var obehagligare än namnet låter påskina. Som de lättskrämda höns vi är hade vi kuddarna framme som skydd och ropade "Nej nej nej, gå int dit!" i kör. Imorgon ska vi äntligen fira min och Linns födelsedagar, hoppas det blir en minnesvärd kväll!
I min famn ligger nu Marinas present, som de sentimentala fåntrattar vi är har vi inlett en tradition med någon form av minnesalbum till speciella födelsedagar. Det exakta innehållet tänker jag inte återge, är ni lyckligt lottade så får ni kanske kika i det någon gång. Däremot kan jag meddela att albumet bl.a. innehåller ett antal citat av min och Marinas inspirationskälla här i livet; Mark Levengood, kombinerat med mindre lyckade bilder av mig.

"Är man från Finland är man inte byggd för att sitta i lotusställning. ...vila i evigheten får jag väl i graven, och då kan de, om de fortfarande tycker det är viktigt, vika ihop mig i lotusställning."

Snälla Mark Levengood, om du av någon outgrundlig anledning googlat ditt eget namn och hamnat på min arma blogg, skriv fler böcker! De du redan skrivit har räddat många dötrista föreläsningar.

Och tack Marina för alla gapskratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar