fredag 24 september 2010

I tusen regnpölars land

Ett stort tack till de högre makterna, äntligen en "ångra" knapp här på blogger! Många inlägg har gått en tidig död till mötes pga något ack så litet men fatalt misstag. Eftersom jag är ledig idag blir den här helgen något längre än normalt, men än så länge har jag inga spikade planer. Vi får helt enkelt ta det som det kommer. I mitt stilla sinne tänkte jag inleda min helg storslaget med klädtvättning, städning osv. Kanske till och med en skön promenad i sällskap av höstens vackra färger. Jag vaknade till ett mycket dystert Vasa, regn, regn och ännu mera regn. Vattendropparna smattrade mot fönsterrutan och jag gjorde det enda rätta; jag stängde av väckningen och somnade om. Men lite har jag åstadkommit, en tvättmaskin har jag tvättat och hängt upp och så rensade jag ut ett flertal plastburkar med suspekt innehåll ur kylskåpet.

Något som är aningens pinsamt att erkänna men som stör mig något oerhört är utsikten från mitt köksfönster. Det är något speciellt med att se årstiderna avlösa varande från samma plats år ut och år in medan man äter sitt morgonmål. Men det var hemma det, här i stan ser jag samma eländiga byggnad som är precis lika tråkig oavsett väder och vind. Om jag pressar mitt ansikte mot rutan ser jag på sin höjd några trädtoppar...
Men nu börjar kaffetanden värka, så nu är jag tvungen att lämna ett ganska meningslöst inlägg till förmån för mer primära behov.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar