söndag 19 september 2010

Klockar är 04:53...

....regnet dansar på taken, endast Matilda är vaken

Ikväll botade jag min förkylning på finländskt vis; med alkohol. Ett bra beslut. Hur bra lär jag märka om några timmar då jag vaknar. Det är lite galet då man är enda singeln som är ute och gör bort sig med ett gäng upptagna brudar samt en av brudarnas pojkvän. Ännu mer galet blir det då man kommer så bra överens med pojkvännen i fråga att man gott kan sitta och konversera med honom. Jag kan ju inte skrika "Det är min bästa väns pojkvän, jag är nog singel!" åt varje stackars man som går förbi. Så fick Mimosa-utan-hämningar för sig att jag behövde lite hjälp på traven i mitt raggande. Vad hon ordagrant sa till sin bordskavaljer har jag ingen aning om, och det vill jag troligtvis inte veta heller. Hans röda kinder sa alldeles tillräckligt. Senare under natten flög fan i mig och en alldeles oskyldig flickstackare hamnade i kläm. Och fy farao så roligt det var! Nåja, att vara en smula bitchig är inte en lyx jag kostar på mig alltför ofta.


But she never could get drunk enough to get him off her mind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar