söndag 29 augusti 2010

Villaavslutning

Årets villaavslutning blev väl som jag innerst inne visste att den skulle bli, men jag valde att hoppas. Som jag alltid gör. På med de positiva glasögonen och så tar jag språnget ut i det okända. Bildligt talat naturligtvis, jag är alldeles för höjdrädd för några riktiga språng. Trots vissa incidenter så hade jag ändå stundtals väldigt trevligt.

En sommar går förbi, den är alltid lika kort
den är drömmen om allt man kunnat vinna
Du kommer kanske nångång, förr´n skymmningen blir blå
innan ängarna blir torra och tomma
Kanske hitta vi varann, kanske hittar vi då på
något sätt att få allting att blomma

Det känns som om ingen sångare är Tove Janssons ord värdig, så här får ni en instrumental version. http://www.youtube.com/watch?v=wZSCsFK82VQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar