söndag 20 oktober 2013

Orättvist, snörvlar jag.

Så var det söndag igen. En våndans dag om man varit ute i krogsvängen dagen innan. Jag och Petrus har hälsat på i hans hemstad över helgen och vi tillbringade vår vilda lördagskväll med att äta god mat och med att spela kort med hans föräldrar. Vi förlorade två gånger. Efter det tittade vi på film varpå jag sedan gick och knöt mig någorlunda tidigt. Ändå har denna söndag varit seg så seg. Trots att jag hela oktober ätit citrusfrukter som om jag fick betalt för det har jag dragit på mig en förkylning. Tekniskt sett är det Petter som dragit en förkylning på mig eftersom han snörvlade före jag började. Idag är mitt huvud tungt trots att jag inte ens tittade på en alkoholfri cider igår. Orättvist.

Av någon anledning fick jag för mig att skumma genom samtliga inlägg jag skrivit i min blogg. Hjälp säger jag bara. Jag som trodde att jag inte har förändrats så hemskt mycket sen jag var nitton. Jag hade fel. Dels beror det på att min livssituation förändrats sedan jag var en i ett gäng singelbrudar. Dels, trots att det tar emot en smula att erkänna, så har jag väl blivit lite mer vuxen. Men den här typen av insikter är alldeles för maffiga för mitt tunga ickekrapulantiska huvud så jag ska titta på Solsidan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar