måndag 8 juli 2013

Uppdatering i ord

Första veckan av ledighet gick i ett nafs!

Jag har ännu inte riktigt omfattat tanken på att jag är ledig även om det blir mer påtagligt för varje dag som går. Därför har jag tagit mig an ett antal projekt för att döva mitt samvete. Bland annat så har två stora skåp blivit städade och omorganiserade, garderoben är nästa i tur! Ett omväxlande väder och lingonveckan drog dessutom ner min äventyrslust och inspiration till stordåd.

Till all lycka har jag ändå hittat på en hel del trots regniga skyar. Jag tvättade köksmattan i solskenet på torsdagen och på kvällen bjöd jag in flickorna på kaffe och nybakad rabarberpaj med glass. Fredagen tillbringade jag med att sakna Petter som jobbade dubbla skift, förbanna att jag är kvinna och försöka glömma bort allehanda cravings genom att samvetsstäda. Min Cecilia Lind och jag hade vinkväll på lördagen och då Petter slutade jobbet joinade också han oss, även om han höll sig till öl, och en kort visit till O´Malley´s hann vi dessutom med på småtimmarna. Söndagen var därför betydligt mer stillsam och vi tog oss inte an några större projekt, en biltur och en stillsam promenad var ungefär vad vi orkade med. Den nya veckan inledde jag med att sola lite och hälsade sedan på hos farmor efter lunch. Jag ser henne allt för sällan så därför var det tid väl spenderat. Därefter blev det plötsligt bråttom, så jag handlade mat, packade för två och hämtade Petter med ilfart och så bar det iväg till villan. Nästa på tur: bastubad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar