måndag 22 juli 2013

Juliliv

Under den senare halvan av juli har jag hunnit med en hel del, allt från ett besök till Jeppis, Tomtebo och Korvgörans till fina kvällar på Skutskär. Jag har burit stenar och sågat bräder och slutligen lyckades vi flytta badtunnan på plats. Jag har ätit blåbär, jordgubbar och smultron och bakat muffins på rabarber. Jag har läst romaner till ljudet av regndropp och rensat ogräs i min lilla örtagård. Vi har hunnit med första kaffen i radhuslängan och förfestat på en balkong. Lördagen tillbringade jag på Brudsund med gott sällskap, grillmat och bastubad, badtunna, nattdopp och vattenpipa. Jag har tittat på Midsummer murders och beundrat fina solnedgångar i Petters sällskap. Jag har somnat till ljudet av fiskmåsar och vågor som rullar in på stranden.

Och det allra bästa är att sommaren inte är över ännu, många fina sommarminnen hoppas jag ännu på i augusti. Nästa vecka har Petter äntligen semester och meteorologerna har lovat oss soligare väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar