onsdag 3 juli 2013

Gröna oliver och gröna blader


De tre första dagarna av ledigheten försvann i ett huj! Igår skrubbade, dammsög, vädrade, putsade, gned och tvättade jag hela lägenheten och det var verkligen på tiden. Då Petter kom hem begav vi oss in till centrum och kikade lite bland matmarknadens stånd. Mysig idé och jag kunde naturligtvis inte låta bli att köpa oliver. Jag slukade dem fortare än kvickt så bilden har jag fått låna från google. Jag blir alldeles lyrisk bara jag tänker på hur goda de var, eventuellt är jag tvungen att spankulera in till torget imorgon också efter mera...

Idag har Petter haft sin lediga dag så vi har avnjutit såväl sovmorgon som loppisrunda. Mot kvällskvisten begav vi oss till Smedens by på mat och gossarna for iväg med ett lass virke till villan. Under tiden passade jag bland annat på att peta lite i min lilla trädgårdsodling. Medan jag skriver det här inser jag att jag låter som en medelålders tant men det kan inte hjälpas. Jag håller för övrigt på att utveckla ett beroende av färsk basilika!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar