måndag 1 juli 2013

Sommarlov, solen lyser skönt...

Jag vet inte om jag ska kalla min ledighet för semester, eftersom jag trots allt jobbat heltid de senaste månaderna och kommer att fortsätta jobba mer eller mindre till hösten, eller om jag ska kalla det för sommarlov, eftersom jag ännu studerar. Hur som helst är det ett lyxproblem, för i hela juli månad i min kalender har bara en markering: LEDIG!

Jag har lovat mig själv att försöka blogga aktivt under den här månaden. Om jag i vinter upplever att det är skralt med kontanter behöver jag då bara kika här på bloggen för att minnas att det utan vidare var värt det!

Eftersom sista arbetsveckan sög all energi ur mig och Petter oförhappandes fick en ledig lördag passade vi på att ladda batterierna på villan under helgen. Vädret har varit varierande men idag hann jag läsa i solen några timmar före vi sökte oss mot fastlandet. Förutom att läsa romaner och sova länge har vi hunnit äta gott, fiska (jag tycks inte ha någon talang på den fronten...), bada bastu, en del tog årets första dopp, Petter övningskörde båt, spela Alfapet, skjuta med luftgevär (som jag inte var så usel på som man hade kunnat tro) och äta lunch på bryggan, men framför allt göra saker i lugn och ro utan några måsten eller borden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar