onsdag 26 maj 2010

Tog itu med det svåra som måste göras

Är nu hemkommen från en tur till Kefalonia, Grekland. Bilder kommer småningom att laddas upp, men innan jag rensat ut de bästa av ca 700 samt fixat till dem kan det ta någon dag.

Idag gjorde jag något jag aldrig trott om mig själv. Jag har köpt ett par skor. Vilket i sig inte är något av stort nyhetsvärde. MEN, av en modell som jag tittat föraktfullt på och kallat för diverse öknamn, bl.a. Jesustossor. Trots att min mer trendmedvetna vän fröken Frisk påpekat modellens förmåner och moderiktighet. Men jag insåg sakta men osäkert att det finns modeller som inte är så fruktansvärt fula. När denna trend nu spridit sig till landsbygds metropolen Smedsby, så kunde jag inte annat än svälja min stolthet och köpa ett par. Steffi, jag hör ditt hånskratt, 1-0 åt dig.

Nu däremot är det dags att trotsa stormen och söka mig intill stan med en flaska vin under armen. Ska tillsammans med Marina och Josefin fira att sommaren har börjat, att det är onsdag, att jag rett ut den soppa mitt privatliv varit på senaste tiden samt därför att vi helt enkelt kände för att dricka en ikväll.

Älskling hör på, jag tar steget ur vår sista dans...
Förlåt Nicke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar