måndag 3 maj 2010

Skål för världens bästa brudar!



Känner mig ännu tagen efter helgens bravader. Vi inledde det hela med vappenmiddag hos Daniela, smakfullt nog diskuterade vi våra värsta stunder i alkoholens tecken medan flaskorna tömdes. Sedan övergick det hela till vårt andra favoritsamtalsämne; varför världen är befolkad av två typer - idioter och vårat gäng. Slutklämmen är alltid; vi är helt enkelt bäst.
Vi promenerade in till stan glatt sjungades på någon snappsvisa, vilken har jag förträngt. Köade in till Ollis där halva vår bekantskapskrets befann sig, så det blev mycket "Men hej! E du här?!". Jag hittade till och med min pojkvän på plats, det var ett tag sen gamlingen orkade släpa sig ut.

Efter en rolig kväll blev det då dags att söka sig till Hesburger, för alla vet att där är det gott om rum då krogarna stänger. Hamburgaren blev en besvikelse, alldeles för lite majonäs.
Efter mycket om och men sökte vi oss hem till Hanna och Marina, mitt hem för helgen. Vi träffade på ett och annat fyllo på vägen, så slutligen var vi inte tre utan åtta personer som stövlade in i Antikrundan. Eftersom någon slocknade på min madrass slutade det hela med att jag fick sova på en halv hörnsoffa. Viking Line -99 in my heart!

Vi vaknade fräscha och utvilade nästa morgon, åtminstone försökte vi inbilla oss det. Några tog sig en återställare, men mitt vin befann sig hos Daniela så jag fick nöja mig med vatten. Så kom vi då fram till att jag ville ha mitt vin och M&H behövde mera öl. Vi evakuerade lägenheten bortsett från Hanna som städade och så begav jag, Daniela och Marina oss iväg på jakten efter alkoholen. Eftersom jag betvivlade att jag var i körskick var det M som körde min bil och vi begav oss. Trots att vi körde omkring i nästan en timme slutade det hela med att shoppandet ägde rum i Siwan som är ett kvarter bort. Logik och planering är utan tvekan våra starkaste sidor.



Att blanda bål är en konstform som bör förevigas



Så förberedde vi oss för lördagens fest; nämligen att fira Marinas stundande 20-års dag. Tomteverkstan var i full gång då både lägenheten och vi själva skulle bli festfina, dessutom ville vi också dricka så mycket bål som möjligt förrän gästerna kom. Runt 30 personer besökte Antikrundan under kvällen, även om allas närvaro inte alltid var så önskvärd. Grannarna är antingen guld värda eller döva, för vi hörde inget gnäll. Så småningom sökte vi oss till centrum, även denna gång under vacker sång. Nöjda och glada slapp vi gratis in till Fontana med studiekortet och dessutom fick vi en stämpel, så då tyckte vi att vi var förtjänta av en tur via Ollis eftersom det inte var så bra drag på Fontana. Där lämnade vi några timmar för att sedan hämta jackorna från Fontana och sedan söka oss hem. Vi var bara fyra stycken som for till antikrundan denna natt, Sandra joinade oss. Men inte den natten heller fick jag sova på min madrass för nu var det hennes tur att slockna på den. Men som tur fick jag en annan madrass att sova på, så jag sov som en stock iaf.




Happy birthday to blondi!


Följande dag vaknade jag pigg som en lärka och började städa och diska. Jag försökte göra det så tyst som möjligt för att inte väcka någon som sover eller störa nån som spyr, men jag tror inte jag lyckades. Miili joina oss och efter det sedvanliga dagen-efter-snacket sa vi hejdå åt Sandra som skulle ta tåget och for på pizza. Förmodligen skrämde vi slag på alla kunder efter att ha diskuterat saker som naturligtvis lämpar sig för allmänna platser, t.ex. Marinas sexliv. Linnea, vi ber om förlåtelse för den vånda vi förmodligen gav din familj. Men vi utökade iallafall vår livslängd med något millenium.


Så sökte jag mig hemåt för att skvallra med Cessi en stund och sedan avled jag stillsamt.


Det blir inte alltid som man har tänkt sig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar