torsdag 4 mars 2010

Och där rök min oskuld

Mitt första inlägg på min första blogg någonsin
Efter att ha varit en trogen användare av bilddaboken länge och väl, eller tills jag började studera och inte längre hann uppdatera min dagbok, insåg jag till min stora fasa att jag är oldfart. Ingen annan uppdaterar heller sina bilddagböcker längre och för att spionera på vänner och ovänner måste jag läsa deras bloggar. Vilket i sin tur betyder att för att de ska kunna spionera på mig är jag illa tvungen att skaffa en blogg. Då jag i ett försök att stilla min nyfikenhet läser folks bloggar kan jag åtminstone döva mitt samvete med att nu har jag också en de kan läsa om de känner för.

Orsaken till att jag ens hinner fundera kring vad folk månne sysslar med är jag har sportlov, eller något i den stilen iallafall. Onsdag till fredag helt utan föreläsningar och fredagens analys är redan inlämnad. Åh, så underbart att vara ledig och få göra precis vad man vill! Tills man inser att man är mer eller mindre strandsatt här i Vasa utan någon att fördriva tiden med. Marina och Hinds är i Levi och glider nedför backar på varierande antal brälappar, Sandra, Linn och Cessi har sökt sig till södra Finland för att studera flitigt och Hanna har avlidit, men om hon återuppstår kommer hon hur som helst att söka sig till vårt metrosexuella grannland i morgon. Även om jag får bäst svar då jag talar med mig själv så blir de lite enahanda i längden. Som tur är åtminstone Friskisen i Vasa. Men nu ska här hackas lök om det ska bli någon mat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar