tisdag 13 augusti 2013

Skolstart, kantareller och graduskrivande

Skolstart idag då för alla småttingar och nyblivna lärare. De senaste veckorna har jag varit usel på att uppdatera bloggen men då Petter är ledig så blir det betydligt mindre dötid här hemma. Sen senast har jag hunnit tillbringa mycket tid på villan, både med familjen och på tumis med Petter. Jag har plockat kantareller och provat olika sätt att tillreda dem. Jag har fått min första fisk på kastspö och ätit abborre som jag själv fångat. Vi har fått badtunnan på plats så det har blivit ett och annat bad. Sista helgen i juli var så underbart varm att jag blev ett litet barn igen och vägrade komma upp ur vattnet.

Jag fick kaffebesök på av Emma och hennes söta lillkille Mico. Jag, Petter och min mor och far packade in oss i bilen och tog en tur till Tammerfors och IKEA. Det resulterade i lite uppfräschning av vårt vardagsrum, något som var väl behövligt eftersom den gamla mattan, soffan och gardinerna funnits med redan i mitt flickrum. Vi har hunnit fira Marinas och Kikos nya hem i radhuslängan och hjälpt Petters syster flytta in i hennes.

Dessutom har jag varit illa tvungen att börja jobba med min gradu men som tur är såväl jag som graduarbetet flyttbart så jag har jobbat i grönskan i Smesby och på bryggan på villan. Det känns skönt att äntligen komma igång med skrivandet så att man ser hur arbetet fortskrider. Att söka litteratur, läsa den och sålla bort det oväsentliga är visserligen viktigt för att skapa en god grund för avhandlingen men det känns fint när man helt konkret ser att det börjar hända något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar