tisdag 5 april 2011

Min önskeradio

Nu igen.
Jag vill inte ha mer skinn på näsan. Jag vill inte behöva vara stark. Jag vill bara få vara lycklig.
Världen går inte under den här gången heller, det vet jag.
Men min näsa syns snart knappt för allt jävla skinn.

Det skrivs otaliga låtar om min nuvarande sinnesstämning. Men som ogräs kommer jag tillbaka. Så ikväll på min egen önskeradio där jag spelar det jag vill för min publik, jag själv, önskar jag följande:

"Jag skulle vilja höra Lea Micheles version av Firework. Jag vill spela den för alla som behöver den. Jag vill spela den för mina vänner för det är tack vare dem jag orkar. Men framförallt vill jag just nu spela den för mig själv, så att jag kan gå vidare och våga chansa än en gång."


Låttexten i ett urval:

Do you ever feel, feel so paper thin
Like a house of cards
One blow from caving in

Do you know that there's still a chance for you
Cause there's a spark in you
You just gotta ignite the light
And let it shine
Just own the night
Like the Fourth of July

Baby you're a firework
Come on let your colors burst

If you only knew what the future holds
After a hurricane comes a rainbow

Maybe you're reason why all the doors are closed
So you could open one that leads you to the perfect road

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar