söndag 26 december 2010

Nyårslöften

Hur kommer det sig att man varje år inbillar sig att det kommande året ska man ta sig í kragen och göra saker annorlunda, när en hel livstid bevisar motsatsen? Slöfocken Matilda ska förvandlas till en motionerande ordningspolis. Det kommer knappast hända 2011 heller.

I övrigt ser jag fram emot 2011, jag hoppas på att ödets berg- och dalbana ska börja stiga igen. Lite mer glidande omkring på en räkmacka vore inte alldeles fel.

Men lite mera motion nästa år skadar nog inte, men jag tänker ändå inte surfa på hysterivågen utan därför att man mår bättre av att röra på sig lite nu som då. Det kunde bli mitt nyårslöfte; att göra de saker som gör mig glad och som jag mår bättre av. Såväl promenader som kaffestunder, galna utekvällar som simhallsbesök. Att dessutom leva i nuet vore inte heller så dumt.

Och något som för tillfället gör mig glad, är några charmiga citat och ordspråk jag hittat kring mat och livsstil. Några av de pärlor jag smurfat fram:

It was like going to bed with a bicycle
Anthony Burgess on sleeping with Yves St Laurent's models

I am in shape. Round is a shape

Some say the glass is half empty, some say the glass is half full,
I say, are you going to drink that?
Lisa Claymen
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
Mark Twain

Eat right. Stay fit. Die anyway

Chocolate is cheaper than therapy and you don't need an appointment

I am not overweight, I am underheight - My weight is perfect for a man of 7'9" 
Victor Buono  

I can't understand why a stick-insect thin woman is desireable, - except maybe she doesn't cost as much to feed, since she doesn't eat anything except grass
Brian Marshall

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups:
alcohol, caffeine, sugar and fat.
Alex Levine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar