tisdag 1 juni 2010

Snedvriden dygnsrytm

Tillbaka bland brännässlorna! Fötterna ömmar, undrar just var vår stegräknare är. Det skulle vara kul att veta hur långt man går på en dag. Har tillsammans med årets nykomling och min kompanjon för den kommande månaden; Malin yrat omkring i Smedsbys lekparker idag. Under dagen stötte vi på många små filurer. En liten bedårande flicka på sex år förgyllde min dag då hon fick för sig att hon ville hjälpa mig räfsa barr istället för att leka med sin lillasyster och mormor. Maken till söt hjälpreda har jag aldrig haft!

I en annan del av Smedsby stod en liten gråvit tiger för underhållning. Naturligtvis strosade kissen fram till mig, undvek min framsträckta hand och lade sig till rätta i högen med löv jag precis räfsat ihop. En katt helt i min smak med andra ord, ska man studera de jättar som invaderat ens kungarike ska man utan tvivel göra det där det är mjukt och skönt. Under lunchen vi celebert besök av ytterligare en liten person, även känd som miniatyrmannen. Höhö. Förlåt M, jag vet att du är längre än mig.


I övrigt är det med blandade känslor jag är tillbaka på byggnadskontoret. Som alla andra jobb har det både bra och dåliga sidor. Men, det är ändå ett jobb som innebär pengar som innebär Magaluf. Och en drägligare vinter. Dessutom finns det dagar som uppväger allt det dåliga. Bifogar bildbevis på tidigare uttalande.

Matilda vs Barbie, vem vinner?
Retorisk fråga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar