tisdag 12 juni 2012

Sommarlov på Hovrättsesplanaden

Jag tänkte skärpa mig med bloggandet åtminstone nu över sommaren. Man glömmer så lätt alla guldkorn i vardagen med tiden. Om jag strävar till att skriva ett inlägg om dagen innebär det automatiskt att jag måste göra något mer eller mindre anmärkningsvärt just den dagen vilken gör att jag inte slösar bort någon dag. Det är tanken åtminstone...

Eftersom jag har ledigt den här veckan har jag ägnat dagen åt att tvätta fönster och städa lägenheten. Inte det roligaste man kan göra, men det är skönt att få det undan. I lägenheten doftar det dessutom försommar; jag plockade liljekonvaljer idag. Ikväll fick jag fint besök! Flickorna var här, vi mumsade glass och drack kaffe. Kafferepet hann jag inte få någon bild av men liljekonvaljerna är kvar så jag förevigade dem istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar