onsdag 20 juni 2012

Skötsel av grönområden


Så har jag då inlett min korta comeback som kommunalt anställd. En av mina kollegor frågade om jag inte planerat att vara sönderslagen i år så därför får fjolårets vackra färger förgylla dagens inlägg. Man märker att man är tillbaka i skötsel-av-kommunens-grönområden-branschen, som den så vackert heter, på ett antal sätt. Jag är öm i stora delar av kroppen p.g.a. ovana att göra annan form av arbete än kandlitteratursläsning och snortorkande. Dessutom har jag sand i hårbottnen, en begynnande ojämn solbränna samt skavsår på händerna. Men efter imorgon är jag färdig för den här veckan, då är det dags för lite midsommarfirande. Ikväll har jag förberett så mycket jag kunde, fixat lite och handlat. Kylskåpet är så fullt med allehanda att man måste pussla för varje pryl som ska in. Ett rätt trevligt bekymmer, egentligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar