onsdag 17 augusti 2011

Bland bananflugor och Nemi

Efter tre dagar hemmavid börjar jag nu vara lätt rastlös. Två dagar gick åt till att sova, dricka varm svartvinbärssaft, hosta, mäta feber, titta på film, inte ha någon matlust, snyta mig, hosta lite till... Ni har säkert skapat er en fin bild vid det här laget. Nu, på den tredje dagen, börjar min energi sakta men säkert komma tillbaka. Ni som känner mig förstår säkert att då varken mat eller kaffe smakar, så då gör sannerligen hushållssysslor inte det heller. Därför har jag ignorerat de bananflugor som tagit över mitt kök, men idag gick jag till attack! Jag konsulterade först internet varifrån jag fick ett flertal givande tips. Något som fungerade var att blanda vatten, honung eller något annat sött typ sirap eller socker, vinäger och diskmedel. De små liven drunknade. Mohahaha. Det tips som jag fanns mest underhållande var dock att be de små rackarna att betala halva hyran.
Men nu ska jag sluta svamla om bananflugor och avsluta med lite Nemi som piggat upp mig mellan hostningarna. Imorgon ska jag jobba i snigeltempo, hoppeligen överlever jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar