fredag 23 april 2010

Det finns hopp för mig, det finns hopp...



Har inte haft tid att uppdatera min blogg på ett tag eftersom jag antingen a. befunnit mig i skolan eller b. suttit med näsan fastklistrad vid Vasabladets eller Finavias hemsidor. Orsaken till detta är inte något spirande intresse för nyheter via internet eller flyg som sådana. Däremot har jag en resa till Grekland som står på tur, och blir den inte av lär jag inte vara en rolig prick den kommande tiden. Blir det ingen resa av och om sommaren blir kall pga den där eländiga vulkanen kommer jag bli en väldigt bitter människa.

Men som tur verkar det som det finns en ljusglimt i tillvaron! Uppdaterat kl 9:50 idag så meddelade Finavia att samtliga flygplatser i Finland för tillfället är öppna och tros vara det åtminstone över helgen. YES!

Hoppas det håller i sig till den 18.5 eller så får den där vulkanen med mig att göra. Är det inte typiskt, när jag nu längtat, väntat och suktat efter den här resan sen januari händer det något i den här stilen. Det största problem jag vill ha just nu är att fundera på huruvida jag ska kunna bestämma mig för vilka fem par skor som ska packas ned!
Skolan är för tillfället bara ett elände fyllt med jobbiga deadlines och pedvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar